Parim autotootja

Consumer Reports hindas Mazda sõidukid parimateks, konkurents esiviisikus on aga tihe

Tunnustatud ja erapooletu Consumer Reports avaldas hiljuti raporti, millesse on ritta pandud parimad autotootjad – arvestades hindamisel näiteks mudelite vastupidavust ja klientide rahulolu. Konkurents tootjate vahel oli tavapäraselt tihe ning esikoha pälvinud Mazdat ja viienda koha saavutanud Hondat eraldas vaid viis punkti.

Mazda edestas edetabelis vastavalt teise ja kolmanda koha saavutanud BMW ja Subaru kaubamärke, niisamuti jäid sel korral poodiumipositsioonidelt välja neljanda koha saavutanud Porche ning viiendale ja kuuendale kohale platseerunud Honda ning Lexus.

Consumer Reportsi eksperdid võtavad sõidukite hindamisel arvesse autotestide andmeid ning vastupidavuse ennustamiseks analüüsitakse ka uute mudelite kohta raporteeritud vigade hulka. Samuti hinnatakse klientide tagasisidet ja sõidukite turvavarustust. Igas kategoorias jagatakse laiali kindel hulk punkte ning lõpliku skoori moodustab kõikide kategooriate liidetud punktisumma.

Ameerika ekspertide koostatud edetabel erineb teistest arvustustest peamiselt testide põhjalikkuse poolest. Iga mudelit hinnates viiakse läbi üle 50 erineva testi ja analüüsi, et potentsiaalsed ostjad saaks kindlad olla, et kõik olulised faktorid on arvesse võetud.

Erinevatel aastatel avaldatud raporterid kõrvutades on näha, et aastate jooksul on autode koostekvaliteet ja pakutav sõiduelamus paranenud ning konkurents autotootjate vahel ainult kasvab. Sellest annab tunnistust kasvõi asjaolu, et esikoha pälvinud Mazda sai kokku 80 punkti, seejuures on aga viienda koha saanud Hondaga vahe ainult 5 punkti.

 

Vastupidavus on müügiargument

Autoentusiast ja autoarvustaja Joonas Alliksaar toob välja, et sel korral oli esiviisiku vahel rebimine tihe ning on selgelt näha, et vastupidavus on tootjate jaoks oluline. Kuigi Mazda on edetabeli tipus olnud juba aastaid, siis tundub talle, et tootja pole loorberitele puhkama jäänud ning pingutab jätkuvalt kvaliteedi parandamiseks.

“Volvot tuntakse turvalisuse, Honda mootoreid vastupidavuse, Subarut ja Audit nende nelikveo, Alfa Romeot disaini ning Daciat oma soodsa hinna poolest. Mazda valis oma nišiks vastupidavuse,” rääkis Alliksaar.

Ta märgib, et vastupidavuses heade reitingute saavutamine on iga tootja jaoks suur ülesanne. Ajalugu on näidanud, et see väljakutse nõuab erilist täpsust ja võib tihti üle kümnendi aega võtta. Üheks heaks näiteks on Lõuna-Korea tootjad, kel selleks umbes nii kaua aega läkski.

“Muidugi võib tootjatel olla eriti edukaid või vähem edukaid mudeleid, aga üldiselt saavutatakse häid tulemusi ikkagi pikas perspektiivis. Tootjad peavad oma vigadest õppima ja kvaliteedi parandamiseks vastavad tootmisstandardid kasutusele võtma. Samuti õpitakse aja jooksul õigeid osade tarnijaid ja materjale valima,” selgitas ta.

 

Oluline faktor järelturu jaoks

Keskklassi autode järelturu hinna määramisel on vastupidavus üks võtmetegureid. See on Baltikumis eriti märgatav, kus autode keskmine kasutusaeg on umbes 15 aastat.

“Mida rohkem ja pikemat aega autot kasutatakse, seda olulisem on vastupidavus. Igaüks, kes ostab kasutatud auto, tahab olla kindel, et see kestab vähemalt paar aastat. Keegi ei taha ju mudelit, mida pidevalt erinevad vead kimbutavad, ükskõik kui hea hinnaga seda ka ei müüdaks,” sõnas ekspert.

Consumer Reportsi edetabelit vaadates üllatas teda see, et Tesla pälvis edetabelis alles 16. koha. Spetsialisti sõnul näitab see selgelt, et vastupidava ja klientidele meelepärase toote tegemiseks on vaja aastatepikkust kogemust. Nähtavasti on vähemalt selles valdkonnas paljud vanemad luksusbrändid, kellega Tesla konkureerib, endiselt paremad.

Telli Mazda uudiskiri