Hind alates 53 990€
Mazda CX-80
Linnamaastur
Hind alates 53 990€
Linnamaastur
Hind alates 49 900€
Linnamaastur
Hind alates 29 990€
Linnamaastur
Hind alates 25 990€
Linnamaastur
Hind alates 29 990€
Sedaan | Sportuniversaal
Hind alates 24 990€
Luukpära | Sedaan
Hind alates 21 490€
Luukpära
Hind alates 30 990€
Roadster
Hind alates 35 890€
RF
Hind alates 29 990€
Elektriauto | Pistikhübriid
Siit leiate kõik Mazda pakutavad autod.
TUTVU LÄHEMALTVaadake Mazda mudelivalikule praegu kehtivaid eripakkumisi.
VAADAKE PAKKUMISILaadige alla mudelikohane hinnakiri
HinnakirjadLooge oma Mazda nelja lihtsa sammuga ja vaadake lõplikku hinda. Katsetage ja uurige!
ALUSTAGE LOOMISTTeie Mazda edasimüüja teenindusmeeskond on saanud tehasest professionaalse väljaõppe ja sellega tagame, et teie auto töötab nii hästi kui võimalik.
BRONEERIGE HOOLDUSOlenemata sellest, kas olete uus või praegune omanik, aitab see omaniku sektsioon Teil nautida kõiki Mazda omamisega kaasnevaid hüvesid.
VAADAKE GARANTIIDMazda originaalosad on spetsiaalselt teie autole disainitud ja tagavad kvaliteedi, sobivuse, töökindluse, korrosioonikaitse ja tehasepoolse garantii.
LEIDKE ORIGINAALOSADMyMazda on rakendus, mis muudab teie Mazda kasutamise veelgi lihtsamaks ja mugavamaks.
VAATAHübriidautode valik kasvab pidevalt ja traditsioonilisele sisepõlemismootorile elektriliste lahenduste lisamine avardab võimalusi. Üks neist on kerghübriid. Mis seda iseloomustab?
Mõiste „hübriidauto“ ei tähenda alati, et tegemist on sisepõlemismootori ja elektriajami ühendamisega. Bensiinimootori ja elektri ühendamiseks on mitmeid võimalusi. Kerghübriid on suurepärane lahendus neile, kes soovivad vähendada kütusekulu, aga ei taha kaotada dünaamikas.
On kolme tüüpi hübriidautosid: täishübriid (ingliskeelse lühendiga HEV), pistikhübriid (PHEV) ja kerghübriid (MHEV). Täishübriid on klassikaline kahe jõuallika kombinatsioon elektri- ja sisepõlemismootorist. See annab lisavõimsust, aga ka võimaldab sõita väga lühikesi vahemaid ainult elektrijõul. Energiat saadakse pidurdamisel ja vallandatakse kiirendamisel. Pistikhübriide saab laadida elektrivõrgust nagu elektriautosid, sest akud on suuremad kui täishübriidautol. Puhtalt elektrijõul läbitav distants on pikem, kuid see jääb tavaliselt 50 km piiresse. Elektriga toetakse ka sisepõlemismootori tööd.
Tarbijate jaoks on äärmiselt atraktiivne pistikhübriidide mitmekülgsus, mis teeb ülemineku jätkusuutlikele transpordilahendustele hulga sujuvamaks. Uued CX-60 ja CX-90 linnamaasturid saavad esimesteks laetavateks Mazda hübriidideks Euroopa turul. Tegu on ülimalt praktiliste mudelitega, mis hakkavad silma oma hübriidajami efektiivsuse poolest. 48-voldisest pistikhübriidi akust piisab paljude klientide igapäevaste sõiduvajaduste rahuldamiseks ja kui aku tühjaks saab, võtavad rataste vedamise üle efektiivsed neljasilindrilised Mazda Skyactiv-X bensiinimootorid.
Kaks esimest hübriidajamit erinevad peamiselt akude mahu ja laadimisviisi poolest. Kerghübriid on aga elektri- ja bensiinimootori ühendamise kõige märkamatum lahendus. Peamine erinevus on selles, et kerghübriid ise ei saa olla eraldi jõuallikas. Kui täishübriidi korral on selleks elektriajam, siis kerghübriidis kasutatava energia toodab generaator, mis varustab eraldiseisvaid süsteeme elektriga. Seega on selge, et kerghübriidne sõiduk ei saa sõita üksnes elektrijõul.
Teine kerghübriide iseloomustav omadus on toodetud elektri kasutamine. Reeglina kasutatakse seda kolmel eesmärgil:
Vool genereeritakse korjates kokku energia, mida sõiduk kaotab pidurdades. Generaator ei suuda vastu võtta suuri energiakoguseid, seega pole ka välist energiavaru, nagu see on kasutuses pistikhübriidide puhul.
Kõige selle juures on isegi väikese elektrimootori mõju auto dünaamikale vägagi märgatav. Tähtis pole mitte ainult auto ratasteni viidud lisajõud, vaid ka asjaolu, et see juhtub kõigest pedaalivajutusega. Paljudel juhtudel lahendavad hübriidid tuntud mure, mis turboga sisepõlemismootoreid kimbutab – jõu puudumine madalate pöörete juures. Selle mure lahendamise toel pakuvad isegi kõige nõrgemad kerghübriidid paremat kiirendust ja see on ka põhjus, miks selliseid süsteeme kasutatakse üha enam off-road linnamaasturites.
Kerghübriidide tootmine on märksa odavam kui teiste hübriidajamite tootmine, mis ühendavad elektri- ja sisepõlemismootori võimsuse. Kerghübriidil pole oma elektrimootorit, kuid konverter koos akuga võivad täita autos mitmeid strateegiliselt tähtsaid funktsioone, nagu starter, generaator ja sisepõlemismootori toetamine, näiteks kiirendamisel. Tulemusena on kasutada kuni kümmekond kW mootori võimsust, mis avaldub dünaamikas ja kiirenduses.
Rääkides kütusekulu vähendamisest – kerghübriid vähendab kulu 5-10 protsenti. Suurim vahe tekib linnas sõites. Pidev peatumine ja kiirendamine mõjutab kütusekulu, hübriidautode kütusekulu on märkimisväärselt madalam kui sisepõlemismootoriga autodel. Kõik tänu elektri kasutamisele kohaltvõtul, aga ka tänu start-stop süsteemi kasutamisele.
Mazda kasutab kerghübriidtehnoloogiat Mazda3 ja CX-30 mudelites. M Hybrid süsteem on kohaldatav SKYACTIV-X jõuallikatega, mis ühendavad endas bensiini- ja diiseljõuallikate parimad omadused. Erinevalt mõne teise tootja lahendustest ei asenda Mazda generaator starterit, vaid on sellega integreeritud. Tulemuseks on väiksem kütusekulu auto käivitamisel ja kohaltvõtul. Kulutatud energia taastatakse pidurdamisel ja kasutatakse elektrisüsteemide toitmisel ja sisepõlemismootori töö toetamisel. Mootorit koormatakse vähem ning seetõttu kestab tema parim sooritusvõime kauem. Pidurdamisel kogutud energia salvestatakse 24 V akudes.
Sisepõlemismootori ja M Hybrid süsteemi koostöö väljendub Mazda igapäevases sõidustiilis. Esiteks, auto kohaltvõtt on sujuvam, mis on eriti kasulik linnas sõites. Teisalt, maanteel osutuvad meeldivalt üllatavaks dünaamilisem käiguvahetus ja lisavõimsus, mida saab kasutada näiteks möödasõitudel.
Kuigi kütusekulu vähenemine pole traditsioonilise mootoriga võrreldes teab mis suur, on linnasõidul erinevused siiski märgatavad, eriti kui jutt käib väikestest linnaautodest nagu Mazda3. Autojuhtidele, kes pole varem autodes elektriajamitega kokku puutunud, on see suurepärane võimalus tasapisi elektriautode ajastuks valmistuda, mis võib olla maailma autonduse tulevik.
Arvestades, et M Hybrid süsteem ei mõjuta sõiduki hinda, kuid toob endaga kaasa mõõdetavat kasu, siis tundub vastus olevat lihtne. Elekter pole traditsioonilise sisepõlemismootori asendus, kuid see pakub sisepõlemismootorile teatud olukordades tuge. Tuleb meeles pidada, et mida rohkem sisepõlemismootor varustab elektriga elektrisüsteeme, seda rohkem kulub kütust. Sama toimub ka käivitamisel ja kohaltvõtul. Hübriid mitte ainult ei paranda sisepõlemismootori sooritust, vaid vähendab ka märkimisväärselt kütusekulu.
Teisalt, autojuhi jaoks ei muutu midagi. Pole vähimatki vajadust lülitada ümber elektrile ja tagasi sisepõlemismootorile või laadida autot pistikust, sest vool tekitatakse pidurdamisel. Tasub meeles pidada ka asjaolu, et auto eritab nii vähem süsihappegaasi, mis teeb Mazda autod keskkonnasõbralikumaks.
Siin on mõned Mazda artiklid, mida soovitame inspiratsiooni saamiseks lugeda:
- Kuidas elektriauto töötab?
- Elektriauto omamise eelised
- Parim pereauto - millist autot osta? Mida tähele panna?
- Millist autot osta? Kõige usaldusväärsemad sõidukid