Hind alates 53 990€
Mazda CX-80
Linnamaastur
Hind alates 53 990€
Linnamaastur
Hind alates 49 900€
Linnamaastur
Hind alates 29 990€
Linnamaastur
Hind alates 25 990€
Linnamaastur
Hind alates 29 990€
Sedaan | Sportuniversaal
Hind alates 24 990€
Luukpära | Sedaan
Hind alates 21 490€
Luukpära
Hind alates 30 990€
Roadster
Hind alates 35 890€
RF
Hind alates 29 990€
Elektriauto | Pistikhübriid
Siit leiate kõik Mazda pakutavad autod.
TUTVU LÄHEMALTVaadake Mazda mudelivalikule praegu kehtivaid eripakkumisi.
VAADAKE PAKKUMISILaadige alla mudelikohane hinnakiri
HinnakirjadLooge oma Mazda nelja lihtsa sammuga ja vaadake lõplikku hinda. Katsetage ja uurige!
ALUSTAGE LOOMISTTeie Mazda edasimüüja teenindusmeeskond on saanud tehasest professionaalse väljaõppe ja sellega tagame, et teie auto töötab nii hästi kui võimalik.
BRONEERIGE HOOLDUSOlenemata sellest, kas olete uus või praegune omanik, aitab see omaniku sektsioon Teil nautida kõiki Mazda omamisega kaasnevaid hüvesid.
VAADAKE GARANTIIDMazda originaalosad on spetsiaalselt teie autole disainitud ja tagavad kvaliteedi, sobivuse, töökindluse, korrosioonikaitse ja tehasepoolse garantii.
LEIDKE ORIGINAALOSADMyMazda on rakendus, mis muudab teie Mazda kasutamise veelgi lihtsamaks ja mugavamaks.
VAATAElektriauto ostmine võib tunduda hea mõttena, kuid enne ostuotsuse langetamist tuleb teha siiski veidi kodutööd. Kaalumist vajavaid aspekte on mitmeid, kuid kõige olulisemad puudutavad elektrisõiduki laadimist ja sõiduki nii öelda kütusekulu. Enne ostu tuleks endale selgeks teha, kus ja kuidas hakkab toimuma elektriauto laadimine kodus, kui kaua aku laadimine aega võtab, kui palju elektrit auto sõidu ajal tarbib ning kui kaugele ühe laadimisega sõita saab.
Kõige lihtsam on vastata laadimise kohta käivatele küsimustele. Eestis võib avalikke laadimisjaamu leida kaubanduskeskuste ja tanklate juurest ja ka linnaruumist. Mõistagi on laadimine lihtsam ja ka soodsam, kui seda saab teha kodus. Oma maja omanikel võib siinkohal korteriomanike ees olla teatud eelis. Üks võimalus on autoga kaasa tulnud laadimiskaabel seinakontakti ühendada. Mazda usaldusväärsed ja keskkonnasõbralikud elektriautod suudavad koduse pistikupesa vahendusel end öö jooksul laadida ning hommikul saab päeva alustada piisavalt laetud akuga.
Elektriauto omanikul on siiski arukas paigaldada koju seinalaadija. Investeering tasub end ära mugavuse, ohutuse ja kiire laadimisajaga. Ka seinalaadija töötab tootjapoolse laadimiskaabliga, mis on autoga kaasas. Kulude lõikes pole vahet, kas laadida tavalisest pistikust või seinalaadijast, sest laadimise hind sõltub vaid elektrihinnast.
Elektriautot kodus laadides tuleb ühe läbitud kilomeetri hind tunduvalt soodsam võrreldes teiste kütuseliikidega. Näiteks Mazda MX-30 elektriautoga saab kodus akusid laadides sõita 100 kilomeetrit umbes 5,3 euro eest (hinnad võivad erineda sõltuvalt elektri hinnast).
Avalik laadimistaristu on alati autojuhi käsutuses. Kui hästi otsida, leiab Balti riikidest veel tänagi tasuta laadimisjaamasid, kuigi suurema osa uutest laadimispunktidest on ehitanud erasektori teenusepakkujad, mistõttu tuleb neis laadimise eest nõutud hinda tasuda. Laadimishind võib sõltuda laadimisjaama asukohast, teenusepakkujast, vahel ka kellaajast ning mõne teenusepakkuja juures elektriauto tootjast.
Laadimisvõimaluste kõrval on teiseks kõige olulisemaks küsimuseks, kui palju elektriauto tegelikult energiat tarbib. Seda tasub uurida kõigil uue jätkusuutliku ja keskkonnasõbraliku auto huvilistel, sest nii energiakulu kui ka aku suurus mõjutavad seda, kui tihti ja kui pikalt tuleb laadimisjaamades peatuda.
Lisaks aku suurusele määrab elektriauto laadimisaega ka see, millise võimsusega akusid laetakse. Näiteks kiirlaadija suudab elektriauto aku tavaliselt 30 minutiga 80-protsendilise täituvuseni laadida. See on täpselt paras aeg tanklapoe külastamiseks või jalgade sirutamiseks. Akut tavalisest pistikupesast laadides kestab laadimine kogu öö ehk umbes 8 tundi. Aeglastes laadimisjaamades tuleb aku täitumist oodata umbes 4 tundi.
Et energiavarud ootamatult kähku ära ei kuluks, tasub ka uurida, kui palju elektrit auto sõidu ajal tarbib. Selleks tuleb vaadata tootja poolt antud andmeid – näiteks Mazda MX-30 linnamaastur tarbib 100 kilomeetri läbimiseks keskmiselt 17,6 kWh elektrit.
Milline on aga suur ja milline on väike elektrikulu? Lähtuda võib sellest, et kui elektriauto tarbib 100 km läbimiseks 12 kWh, võib seda pidada äärmiselt ökonoomseks. Võimsamad ja suuremad elektriautod kulutavad 100 km läbimiseks 30 kWh ja rohkemgi.
Mazda MX-30 suudab ühe laadimisega läbida umbes 200 km. Uuringud näitavad, et keskmiselt sõidavad autojuhid Euroopas umbes 48 km päevas. See tähendab, et Mazda elektriauto akut tuleb keskmise kasutuse juures laadida umbes iga nelja päeva tagant.
Kui autot tutvustavas brošüüris välja hõigatud numbrid ei vasta elektriauto näidikulaual kuvatavale, ei maksa liialt kohkuda. Elame piirkonnas, kus ilm muutub kogu aeg, temperatuur võib tõusta suvel väga kõrgele ja langeda talvel väga madalale. Külm ilm ei ole kaasaegsetele elektriautodele takistuseks, ent ometi mõjutab see sõiduulatust. On täiesti normaalne, et elektriautoga ühe laadimisega läbitav vahemaa on talvel lühem ja suvel pikem. Suvel võib energiakulu suurendada sõitjateruumi ja aku jahutamine.
Energiatarbimine sõltub sellestki, milline on juhi sõidustiil. Sõidueksperdid rõhutavad, et elektriautoga tuleks sõita sujuvalt, rahulikult kiirendades ja sujuvalt pidurdades. Nii õnnestub ära kasutada kineetilist energiat ja inertsi. Sujuvalt liiklevaid juhte oskavad teised liiklejad kõrgelt hinnata.
Here are some Mazda articles we recommend reading for inspiration:
- Electric car as an alternative to diesel and petrol
cars - Advantages of owning an electric
car - The best family car - which car to buy? What to notice?
- The light hybrid is the most comfortable hybrid car